2017. április 5., szerda

Savanyúkáposztás kréker

A nyers konyha egyik fantasztikus eleme a nyers krékerek vagy ahogy inkább én hívom, kekszek. Ezek többnyire különböző zöldségek és magvak keveréke elsimítva, majd maximum 42 fokon kiaszalva. Itt is csak a fantázia szab határt a különböző zöldség/gyümölcsök és magvak keverékeinek.
Ezúttal bemutatom én hogyan készítem a kedvencünket, a savanykáposztás kekszet.



Legelőször a magokat darálom, aprítom. A lenmag vagy lenmagliszt lesz a ragasztója az egésznek, az mindenképpen kell bele. Ezt inkább finomra őröltem, mint egészben vagy darabosan. Ehhez jött még napraforgómag, szezámmag, tökmag és mák. A nagyobb magokat nem finomra, inkább durvára daráltam, sőt, egészben is van benne itt-ott. Ez a keverék kb. 1 kg-nyit tett ki.
A magvak többségét a Bulkshop-ból rendelem. 





Ezután jöttek a zöldségek. Volt itthon maradék céklás savanyúkáposzta, azt összeaprítottam savanyúkáposztával, zöldhagymával és némi zellerszárral, de azt is csak ezért, mert volt néhány fonnyadtabb darab és nem szerettem volna, ha kárbavész. A zöldségkeverék kb 2 kg-t tett ki. Egy kisebb lavórban kézzel összedolgoztam a masszát, majd egy spatulával egyenletesen elkenegettem az aszaló tálcáin teflex lapokra. 4 tálca lett belőle.

A spatula élével berovátkáztam és beraktam az aszalóba. Kb 2 órán keresztül maximum hőfokon ment, majd levettem 41 fokra. 5-6 óra elteltével célszerű megfordítani és a sütőpapírt vagy teflex lapot levenni. Kb 12 óra szükséges ahhoz, hogy ropogósra aszalódjon.




A végeredmény, pedig omlósan ropogós, a káposztától savanykás és sós éltető finomság! Napraforgós medvehagymakrémmel is ettük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése