2017. április 16., vasárnap

Eszti léböjtkúrára ment...

Ez a bejegyzés nem a nyers vegán étkezésről szól, hanem rólam. Naplószerű írás a megélt élményeimről, tapasztalataimról. Nem öncélú, bízom benne hogy mások számára is tanulságos lehet. 

Hát itt vagyok. Ez a második napom a programban, illetve az első koplalós.
Egy három csillagos szálloda Buchinger féle léböjtkúráján veszek részt.
A szálloda átlagos, viszont a személyzet sokkal kedvesebb, mint általában. Van wellness részleg medencével, jakuzzival szaunával. Vannak különböző fitnessprogramok is. Minden napra jut valamilyen kezelés, Kneipp, test, láb, arcmasszázs, sóbarlang stb.
Érkezés napján büfévacsora volt, de én csak salatát ettem. Első reggel csak juice volt és ez így is lesz minden reggel. Első nap ebédre párolt zöldséget és zöldfűszeres zabkását kaptunk. Nagyon megörültem neki, mert kimondottan ízlett a kása. Viszont volt egy sanda gyanúm, hogy esetleg van benne tej. Megkérdeztem és így is volt. Egyrészt csalódott voltam, mert ízlett, másrészt értetlenkedve álltam a dolog előtt, hiszen a tej nem éppen ideális táplálék, pláne közvetlenül egy léböjtkúra előtt. De gyorsan túltettem magam rajta, így legalább még kevesebb minden lesz a hasamban. Vacsorára gyümölcssalátát kaptunk, ami igen jól esett. 



Éhséget már első napon éreztem, hiszen lényegesen kevesebbet ettem mint általában. 5 liter folyadékot ittam ezen a napon.
Ezt követi 4 koplalós nap. Reggelire juice, ebédre-vacsorára zöldséglé, szigorúan só nélkül. Az "étkezések" között sok-sok citromos víz és tea. 


Már amikor felmerült, a kúra gondolata, tudtam, hogy képes vagyok végigcsinálni. Ezért jöttem, értelmetlen lenne feladni vagy csalni. Fejben eldöntöttem, hogy szűk egy hétig ez lesz a táplálékom és kész. Az, hogy a szervezetem hogyan fog reagálni, már más kérdés. De ugye mondják, hogy minden fejben dől el...
Féltem, hogy túl sokat leszek magamban, magammal maradok az éhséggel, de eddig nem így volt. Egymást érik a programok, séták, kezelések. Rengeteget mozogtam a kiváló levegőn, az ébredező természetben. 


Eddigi hatása a kúrának könnyebbség, nyugodtság. Nekem még nem sikerült elmélyülnöm magamban, lelkileg megtisztulnom vagy megvilágosodnom. Meglátjuk mit hoznak a következő napok.

Harmadik napon vagyok túl, ami tulajdonképpen már a fele. Remekül érzem magam! Az első koplalós nap volt legnehezebb. De nagyban közrejátszik, hogy csodálatos idő lett, szívom magamba a napsütést. Egy szál bikiniben napozom a teraszon, ma már jógáztunk itt egy órát és egy órás erdei sétán is voltunk.
Már nem vagyok éhes. Érzem, hogy sok lement, vékonyabb vagyok. Még mindig nem világosodtam meg, nem mentem le alfába, nem érzem egyelőre a nagy durranást. De alapvetően rengeteg tapasztalattal gazdagodtam már most. Talán a legerősebb érzés, hogy nagyon büszke vagyok magamra, amiért fegyelmezetten, következetesen, picsogás nélkül csinálom ezt az egészet.

Utolsó koplalós napon vagyok.
Egyre nehezebben alszok el, egyre rosszabbul telik az éjszaka. Hidegfront, telihold, ízek utáni vágyakozás, délelőtt rosszullét.
A napi kétszeri üres zöldséglevest már nagyon unjuk, így ebédkor megbolondítottuk némi fokhagymával. Vámpírok kíméljenek!!! A vizünkbe pedig szedtünk mentát, citromfüvet. Mondhatni gourmet ebédünk volt! Ebéd után bemenekültem az erdőbe és 45 percet gyalogoltam. A természet gyógyító erővel bír! Csodás gyógyír! 


Majdnem lemondtam viszont a sóbarlangot, mert nem volt kedvem egyedül ücsörögni egy lyukban. De milyen jól tettem, hogy mégis elmentem! Kellemes fények, vastag réteg só a padlón, kényelmes nyugágy, puha takaró. Fülhallgató a fülbe és elmerültem az elmélyülős "moody" nevű lejátszási listában. Úgy sétáltam ki a barlangból, mintha tudatmódosítószer hatása alatt állnék. Whoah! Le is kellett ülnöm egy pillanatra. Elkepesztő volt! 


Holnap kapunk reggelire egy almát, ebédre rendes levest, estere salátát. Nem is ezt várom, hanem ami utána jön. Innen távol érezni a böjt hatását. Otthon kamatoztatni a megtisztulás, nyugalom, béke érzetét, a hétköznapokba átültetni. Régi szűk nadrágokat felpróbálni.


Már itthonról. A kúra után továbbra sem bírok sokat enni, valószínűleg ez így lesz még egy darabig. 5 kilót fogytam, magam is meglepődtem milyen régi nadrágot tudtam felvenni. Vágyom az ízekre. Mindegy mi, kevés is elég belőle. Jót aludtam végre. Sokat iszom, érzem, hogy még mindig igényli a szerveztem a sok folyadékot. 
A bőröm nem lett szebb, nem jároka kelleténél többet a WC-re és az első ízek sem vágtak falhoz. Érdekes módon inkább a rágás az, amit leginkább élveztem először. 
De mindenképpen jobban érzem magam a bőrömben. Tavasz, megújulás, megtisztulás. Ezek jó dolgok.  Szerintem máskor is belevágnék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése